Nu är bromstestet avklarat hos Lindells
Motorteknik. |
För att få en opartisk jämförelse så
talade jag inte om att jag hade Halostift med mig |
utan bromsade med NGK-stift tills Lindell var
nöjd.Då hade jag 144,1 hk på |
drivhjulen och sade att jag ville testa med
Halo. Vi monterade in Halostiften och fick då |
ytterligare 3,4 hk så den hamnade på
totalt 147,5 drivhjulshästar vilket kan |
jämföras med att de fått ut en halv hk
mindre ur Zamora Linds vocar med |
Khölermotor i. Samma bänk och min motor har
byggts av Stig Söderkvist. |
Halostiften gjorde att den orkade fortsätta
ökningen av hk när inte NGK-gnistan klarade det vilket är så viktigt
på våra motorsvaga bilar med standardutväxlingar |
som nästan aldrig orkar varva ut på
fyrans växel eftersom den börjar tappa effekt |
men som nu har större möjligheter att
göra det. |