Mikael Högberg - Valbo  

Hejsan!

Nu är bromstestet avklarat hos Lindells Motorteknik.
För att få en opartisk jämförelse så talade jag inte om att jag hade Halostift med mig
utan bromsade med NGK-stift tills Lindell var nöjd.Då hade jag 144,1 hk
drivhjulen och sade att jag ville testa med Halo. Vi monterade in Halostiften och fick då
ytterligare 3,4 hk så den hamnade på totalt 147,5 drivhjulshästar vilket kan
jämföras med att de fått ut en halv hk mindre ur Zamora Linds vocar med
Khölermotor i. Samma bänk och min motor har byggts av Stig Söderkvist.
Halostiften gjorde att den orkade fortsätta ökningen av hk när inte NGK-gnistan klarade det vilket är så viktigt på våra motorsvaga bilar med standardutväxlingar
 som nästan aldrig orkar varva ut på fyrans växel eftersom den börjar tappa effekt
  men som nu har större möjligheter att göra det.
Jag åker vårt distriktmästerskap som jag vann 2003 och kör sverige serien för Volvo original som har 63 startande.
 

/Mikael Högberg