| Nu är bromstestet avklarat hos Lindells
      Motorteknik. | 
  
    | För att få en opartisk jämförelse så
      talade jag inte om att jag hade Halostift med mig | 
  
    | utan bromsade med NGK-stift tills Lindell var
      nöjd.Då hade jag 144,1 hk på | 
  
    | drivhjulen och sade att jag ville testa med
      Halo. Vi monterade in Halostiften och fick då | 
  
    | ytterligare 3,4 hk så den hamnade på
      totalt 147,5 drivhjulshästar vilket kan | 
  
    | jämföras med att de fått ut en halv hk
      mindre ur Zamora Linds vocar med | 
  
    | Khölermotor i. Samma bänk och min motor har
      byggts av Stig Söderkvist. | 
  
    | Halostiften gjorde att den orkade fortsätta
      ökningen av hk när inte NGK-gnistan klarade det vilket är så viktigt
      på våra motorsvaga bilar med standardutväxlingar | 
  
    | som nästan aldrig orkar varva ut på
      fyrans växel eftersom den börjar tappa effekt | 
  
    | men som nu har större möjligheter att
      göra det. |