Artiklar har bl.a. publicerats i |
|
Alekuriren "TURBO" | Läs artikel |
Bilsport | |
Auto Motor & Sport | |
Miljö & Utveckling | |
Motormännen | |
Motor-Magasinet | |
Göteborgsposten | Läs artikel |
Hallands Nyheter | Läs artikel |
Kungsbacka Tidning | |
Vmax (eget test, dansk tidning) | Läs artikel |
Motormännen |
Se en sammanfattande
information om Halo nedan. |
Halo
tändstift - press release HALO tändstift tänder luft/bränsleblandningen
betydligt snabbare och med kraftigare gnista vilket ger fullständigare
förbränning. Spar bensin Halostiftet har testats mycket noggrant av
amerikanska och tyska institut och resultaten borde vara mycket
intressanta för hårt bensinskattade bilister, säger importören Germund
Ruus på Ontop Svenska AB. I Tyskland jämförde det statligt godkända
testinstitutet DEKRA, Halo med standard tändstift. Det visade sig att
Halo med sin effektivare förbränning släppte ut 35 procent mindre
kväveoxid, 37 procent mindre kolväte och 27 procent mindre koloxid. Mer effekt och jämnare motorgång Halostiftet finns för de flesta bilmodeller. Priset i handeln ligger runt 190 kronor per stift. Med tanke på livslängd och låg bensinförbrukning lär de pengarna snabbt vara intjänade för bilisten.
(mer info på hemsidan www.halo.se) Test av Tuev i Tyskland Med originaltändstift och med HALO tändstift. Så här mycket lägre utsläpp med Halo tändstift: HC -16,1% CO - 10,4% NOx -22,2% Rullbandstest av DEKRA i Tyskland HC -37,9% CO -27,2% NOx -35,8% Bränsleförbruknings mätning av DEKRA Följande förbättring med HALO i jämförelse med ett originaltändstift. Stad -1,62% 90km/h -5,81% 120km/h -5,79% * HALO tändstift tänder snabbare och det tar en viss tid innan tändningen har ställt om sig för optimal prestanda. Bränsleminskningen bör därmed bli större efter inkörningsperioden på mellan 100-300 mil.
|